22.03.2010 г.

"Бъзз" от Бразилия


Националният коктейл на Бразилия Кайпириня набира значителна популярност и фенове по света, предимно Америките. Въпросът е може ли той да стане популярен в България като мохитото, предвид това че много си приличат и как? Доста голяма е приликата между двата коктейла единственото различно е листата от мента и, че в мохитото има ром а в кайпиринята кашаса, които са също доста близки и двете се получават от захарна тръстика. Мохитото стана преди много популярно в страната докато Кайпиринята не е известна. И двата коктейла са летни, много близки. Какви са причините за това? Един от методите за популяризиране на някаква алкохолна напитка е бъзз маркетинга или маркетинг от уста на уста. Така преди време започна да се пие ирландско уиски, а преди изобщо не беше известно, от човек на човек се предава мълвата, че даденото уиски е добро и така стана популярно. Може би това допринесе много и за успеха на мохитото и то стана популярно, и почнаха да кръщават какво ли не с неговото име. Успехът на мохитото може би се дължи и на това, че името мохито звучи по-добре и по-универсално и релавантно за коктейл отколкото кайпириня. Освен това бе наложено да се пие почти повсеместно клубове, плажове, барове. Може ли да се наложи кайпиринята по същия начин или трябва още нещо обединени усилия на заведенията с цел популяризирането и включвайки я в летни промоции или определянето и за плажен коктейл/коктейл на лятото и промотирането и като такъв. Може би с прикрепянето на едно такова определение тя би имала успех. и заедно с бъзз маркетинга да станат успешни нещата въпреки, че едва ли някога ще достигне успеха и популярността на мохито, защото асоциациите на хората с него са много силни когато става въпрос за освежаване лято и.т.н. Друг минус за кайпиринята е, съставката "кашаса", на много хора не им говори нищо и затова не биха решили да го пробват, ако не са потребители тип "новатори".
Share

Няма коментари:

Публикуване на коментар