8.03.2010 г.

Лютеница Шкумбата

Широката усмивка на Шкумбата грее вече от бурканче лютеница. Весел и жизнерадостен, със спортна риза, аха да ви каже някой виц, той ви се усмихва от етикета наобиколен от домати и чушки, показвайки, че това е правилния продукт. По принцип, известните личности се използват доста в рекламите. Шкумбата е "виц-аджията" на народа и го расмива от години. Лютеницата е народна храна, а той народен човек значи има някаква логика да насърчава продажбите и. Представете си един семплинг на лютеницата в някой магазин и докато опитвате, Шкумбата ви разсмива. Какво мислите вие, той ли трябва да стои на етикета? Каква е първата ви реакция като видите такова бурканче, "вземам веднага, защото ми е интересно/различно","веднага ще си намажа малко от Шкумбата" или "не е уместно" А какво мислите за други "народни" храни", при които трябва етикета трябва да провокира нещо различно от останалите?
Share

4 коментара:

  1. Това с хората по етикети ми изглежда супер ретро похват. В момента цената движи продажбите, не лицата на етикетите. Освен това да качиш едно известно (доколкото все още е известен Шкумбата) лице на етикета си само по себе си не носи никакво или поне не ясно послание към потребителя. Трябва си допълнителна комуникация, която оправдае наличието на Шкумната на етикета.

    ОтговорИзтриване
  2. Шкумбата никога не ми е бил особено забавен и приятен, изобщо такива "народни" типажи...така че със сигурност няма да ме подтикне да си купя въпросната лютеница. Пък е и толкова изтъркан образ. Казано честно, нито "на баба", нито "на дядо", "на чичо", "на вуйчо" могат да ми въздействат, както и всичките там "народен", "селски" и т.н.; и то не защото не обичам домашна лютеница например, а защото знам много добре, че отвъд опаковката ме чака една лъжа.

    ОтговорИзтриване
  3. Всеки знае, че няма марка или продукт, които да са насочени към всички. От "Филикон" би следвало да са си написали домашното и да знаят към кого е насочено посланието. Защото и най-тъпана промяна в етикета има нещо да казва. Аз също от години не ям лютеница, но явно има такива хора и Калин е прав, че Шкумбата навежда на весели и "народни" асоциации. А пък ретрото винаги е бил вървежен похват в БГ, особено спрямо по-възрастното народонаселение. Бат Сашо, направи си справка с рекламите на "Леки" и на "Балкантрурист" на "КФМ" поне. Ако си четете внимателно "класиците", като Серджо Зийман например, ще видите, че човекът е спирал много популярни реклами на Колата, защото не продават, а е пускал такива, които не са се харесвали на шефа му, защото са правили пари.

    ОтговорИзтриване
  4. Очевидно човекът от големия град, информирания, професионалиста в дадена област не би изпитал умиление от Шкумбата. Въпросът е дали тази реклама ще срещне своята аудитория?
    Серджо Зийман в "Краят на рекламата..." беше дал пример за много наивна и зле естетически реклама на дилър на коли (криейтив на самия собственик), която предизвикала презрение в бранша и абсолютен пик в продажбите т.е. въпросната реклама няма да спечели награда, но е изпълнила предназначението си - да продава, да продава, да продава.
    Пример за добре таргетирано рекламно послание е кафето на нескафе "3 в 1", например.
    На мен ми е интересно дали марката "народен" се продава. Дали лютеницата с Шкумбата върви? Ето това е въпросът.

    ОтговорИзтриване