Някакво усещане за "соц" се носи от маркетинга и рекламите на Арома. Като, че ли поизостават от конкурентите си по отношение на стратегията и визията си. Някакси по старому изглежда представянето на продуктите и самите те. Може би все още не могат да се откъснат от безспорния хит на козметичната индустрия от едно време култовия шампоан "Зелена ябълка", който си беше маркет лидер тогава. Явно този спомен още здраво стои в компанията. Да разгледаме няколко примера. Ще започна с нещо което е добро, рекламата на сапуна Vital.
Малко името на тази марка е прекалено стандартно, но важното е, че рекламата добра. Комуникира задължителните неща за такъв тип продукт, посочва по какво се диференцира и дава аргументи защо трябва да се купи. Трябва да кажем, че избора на Румяна Маринова за рекламно лице на компнаията също е добър.
В следващата реклама на паста за зъби прекалено се размиват нещата и потребителя не може да запомни причините за които трябва да си купи пастата.
През цялото време се казва "мултифункционална", прекалено мултифункционално става, накрая се изброяват пет действия набързо. Някои по подозрителни хора могат да си зададат и въпроса е как така тази паста прави всичко. При положение, че пазара на паста за зъби е толкова наситен, за реклами да не говорим, като се пуска реклама то поне нещо от нея трябва да остане в съзнанието на потребителя да го запомни, да предизвика някакви асоциации у него като си купува тази паста. Повтарянето многократно на "мултифункционална" набързото изброяване на петте основни характерестики (на моменти наподобяващото края на рекламите на лекарства със скорострелното:"лекарствен продукт ...преди употреба прочетете листовката") и предвид, че тези пет неща се прокламират от всяка друга марка не прави резултата задоволителен. Ако няма да се прави креативна реклама то тя трябва да казва ясно и запомнящо се предимствата на продукта с които той се разграничава от конкурентните такива. Ако пък рекламата ще е креативна то не може да се използват стандартен сюжет (бизнес дама на работа, официални събития и.т.н и накрая паста за зъби) и шаблонни изрази.
И накрая последната реклама от Арома, която се запомня със звуците издавани от банята, а не с това което рекламира.
Малко името на тази марка е прекалено стандартно, но важното е, че рекламата добра. Комуникира задължителните неща за такъв тип продукт, посочва по какво се диференцира и дава аргументи защо трябва да се купи. Трябва да кажем, че избора на Румяна Маринова за рекламно лице на компнаията също е добър.
В следващата реклама на паста за зъби прекалено се размиват нещата и потребителя не може да запомни причините за които трябва да си купи пастата.
През цялото време се казва "мултифункционална", прекалено мултифункционално става, накрая се изброяват пет действия набързо. Някои по подозрителни хора могат да си зададат и въпроса е как така тази паста прави всичко. При положение, че пазара на паста за зъби е толкова наситен, за реклами да не говорим, като се пуска реклама то поне нещо от нея трябва да остане в съзнанието на потребителя да го запомни, да предизвика някакви асоциации у него като си купува тази паста. Повтарянето многократно на "мултифункционална" набързото изброяване на петте основни характерестики (на моменти наподобяващото края на рекламите на лекарства със скорострелното:"лекарствен продукт ...преди употреба прочетете листовката") и предвид, че тези пет неща се прокламират от всяка друга марка не прави резултата задоволителен. Ако няма да се прави креативна реклама то тя трябва да казва ясно и запомнящо се предимствата на продукта с които той се разграничава от конкурентните такива. Ако пък рекламата ще е креативна то не може да се използват стандартен сюжет (бизнес дама на работа, официални събития и.т.н и накрая паста за зъби) и шаблонни изрази.
И накрая последната реклама от Арома, която се запомня със звуците издавани от банята, а не с това което рекламира.
Като изгледах последната реклама със звуците, се сетих, че има още една подобна звукова реклама с някакво кисело мляко май беше? Мацката квичи от удоволствие докато похапва мляко...Тук пък шампоана я докарва до екстаз. Прекалено изтъркан похват наистина.
ОтговорИзтриванеГовориш за Виталия на Верея предполагам :)
ОтговорИзтриванеХаха, ето виждаш ли! Дори не съм запомнила как се казва марката!! Не знам Виталия ли е, какво е :)
ОтговорИзтриване