3.07.2011 г.

Българска бира на световно ниво. Продължението.

Точно в средата на бирения рекламен сезон, наблюдаваме втора реклама на Загорка, която се явява продължение на първата от март месец .

Отново рекламата е адаптация на Zlaty Bazant от Хайнекен Словакия, както беше и предходната, и Сашо писа.

Това което е интересно е дали и там са я пуснали по средата на рекламния сезон или на следващата година след като цялата рекламна кампания е свършила и са искали да надграждат комуникацията след това. В България пускането става, когато BTL-а вече е заформен, по моловете вече има стрелки от типа в една поска норвежка сьомга, в другата посока италиански дрехи примерно и.т.н. Outdoor рекламата също е в напреднала фаза. Въпроса е дали от Загорка ще update-нат outdoor и in-store комуникацията, с напредването на ТВ рекламата. Момента е много тънък защото може да се смесят две комуникационни вълни, макар и втората да се явява непосредствено продължение на първата и дали ще може и BTL комуникацията да се доразвие толкова бързо (не остава много време до средата на септември). Потребителя вече е свикнал с комуникацията на първата вълна, и започва да посвиква и с тази в точката на продажбата. Дали това няма да го обърка или ще засили ефекта? Доста интересно започва да става, но ще се разбере в края на както вече се изразих "рекламния бирен сезон". По-вероятно е всичко да се прави както и в Словакия, но все още не е ясно. Разгара на разгръщането на една кампания е ключов момент и точно в него наблюдаваме промяна. Защо се прави точно сега? Локално решение ли е или продължаване на успешната външна стратегия?. В Словакия като са правили кампанията с идеята да бъде в две части ли е била и идеята им за по силно рекламно насищане на пазара ли е била?
Да кажем и нещо за самата реклама. Предвид, че и двете страни са били соц държави има някакъв момент на препратка в сценария "преди-сега", това е първата част от видеото. Във втората всичко е съвременно. Накрая е представено все по голямото онлай присъствие в живота на хората и бирата като едно от средствата за по-активен социален живот.
И накрая, говорейки за онлайн, ето и нещо съвсем непредставително и старо, коетo открих в slideshare.net.

Share

3 коментара:

  1. Анонимен03 юли, 2011

    Не виждам кое е на световно ниво, освен адаптацията. Да, има подменени 2-3 кадъра, но това не променя нещата. При положение, че пазарът на бира в страната е доста конкурентен подобни подходи са си чист експеримент. То ще си покаже колко и каква бира е изпита в края на сезона, а маркетолозите ще започнат да търсят подходящата интерпретация:)

    ОтговорИзтриване
  2. На мен ми допадат рекламите на Загорка, самата бира обаче е далеч от световното ниво.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен29 март, 2012

    Рекламите се опитват да те убедят в това как всичко друго е чуждо но тази бира е БЪЛГАРСКА, защо на етикета пише с латински букви "ZAGORKA" доста тъпо се получава така :)

    ОтговорИзтриване