Малко повече от една седмица се върти рекламата и ще се опитам да направя някакъв съвсем немеродавен анализ, който изобщо не претендира за изчерпателност. Първо за самата реклама. Видеото е по-фокусирано върху "главния герой" от миналогодишното, може би това е един от образите включен в brand framework-a, но е интересно да се види какви са другите. Копирайтингът е добър, но влиянието на музиката е много по-слабо в сравнение с други кампании. В представената картина, дълъг ден след който идва релакса и бирата има няколко контраста: чуждото срещу българското, работата срещу почивката, ден-вечер. Разбивката на деня в детайли показва лайфстайл елемента, който марката се опитва да наложи. И таргет потребителите й се стремят към него или го имат. Всички споменати неща, които централния персонаж потребява и ползва са достатъчно модерни и на места с fancy отенък. "Жадуването за нещо повече" по обяд напомня в средата за марката. И накрая пак се подчертава контраста света-България, даже има космополитен момент-"общувам с целия свят".
Идва и слогана, който е доста амбициозен и не знам дали това няма да изиграе лоша шега на марката. Проблемът е в представата на българина, че чуждите марки са по-добри от българските и това е отдавна залегнало в съзнанието му, и е трудно преодолимо въпреки, че тази целева група е по-гъвкава от много други хора. Именно възприемането на слогана ще играе важна роля за успеха на кампанията. Кампанията се опира на продължаването на стратегията на препозициниране на марката, но го прави твърде рисково. Тази реклама е завой в друго направление от "Дзън", предвид неуспеха й. Разбирам, че трябва да се следва дългосрочната стратегия и препозиционирането. Сега обаче летвата е вдигната много високо, на световно ниво. Как ще се разтълкува от целевите потребители, защото все пак това не е Хайнекен.
Идва и слогана, който е доста амбициозен и не знам дали това няма да изиграе лоша шега на марката. Проблемът е в представата на българина, че чуждите марки са по-добри от българските и това е отдавна залегнало в съзнанието му, и е трудно преодолимо въпреки, че тази целева група е по-гъвкава от много други хора. Именно възприемането на слогана ще играе важна роля за успеха на кампанията. Кампанията се опира на продължаването на стратегията на препозициниране на марката, но го прави твърде рисково. Тази реклама е завой в друго направление от "Дзън", предвид неуспеха й. Разбирам, че трябва да се следва дългосрочната стратегия и препозиционирането. Сега обаче летвата е вдигната много високо, на световно ниво. Как ще се разтълкува от целевите потребители, защото все пак това не е Хайнекен.
Като цяло рекламата е свежа, става за гледане, но и липсва убеждаваща сила, липсва call-to-action и лично за мен този клип не продава. Не знам каква е идеята за препозициониране, но в първия момент очаквах да е някоя нова промоция на Loop или Germanos. Главният герой не ми вдъхва доверие и не прилича на българин, което ми пречи да се идентифицирам с него. Също така изброяването на държави и предмети ми идва малко в повече. Ясно е, че се комуникира произход, нещо като "Изберете Българското", което същевременно не е просто на европейско, а на световно ниво...Тази заявка може би е в тон с типичната Българска черта да се преувеличава? Не ми стана ясно защо е на световнно ниво, какво именно я прави такава? Също така как да разбера, че бирата е Българска, ако гледам този ТВ спот с изключен звук? Дали Загорка няма да Загор..чи на някой рекламодател в края на сезона?
ОтговорИзтриванеНяма как да не се съглася с г-н Митев. Като част от таргета, тази реклама не успя по никакъв начин да ми каже, че продукта си заслужава да го купя. Просто ми каза, че българското става. Да, но Загорка не става. Ако беше реклама на "Изберете Българското" щеше да е много ОК, но като реклама на определена марка не ми се връзва.
ОтговорИзтриванеpii kamenitza be pich...
ИзтриванеЯвно искат промяна на посоката, ама дали това е вярната...! Българинът си е бираджия, но не можеш току така да го метнеш, че е останала "българска" бира, камо ли пък "Загорка"! С този зализан младеж модел поотраснал Loop-ър губят автоматично коравите пиячи на биричка - дебелошкембестите рокаджии. Кому е нужно - това е бира, а не смартфон!?
ОтговорИзтриванеА и забравих - "испанец" и "швейцарска точност" е оксиморон! Чудя се кои ще се обидят повече на тази "констатация" - швейцарците или испанците!?
ОтговорИзтриване@ TrendTracker
ОтговорИзтриванеИмаш набито око:)
Мисля че стратегията на местните брандове бира трябва да е нещо като стратегиите на местните английски тимове за набиране на фенове - близо до тях и support your local team! - да подкрепяш местната бира ти дава автентичност - и това слага бранда на картата. Принципно бираджиите които разбират винаги избират местната бира - пресна е, оборотна е и тн...мисля че трябва на такива акценти да се заложи, а не както по-горе някой посочи - луупърска (лузърска) работа.
ОтговорИзтриванеОк, не е лошо като идея, но ако компанията иска да се придаде и по-премиален имидж на марката, какво би направил?
ОтговорИзтриване...бих го приел като грешка на бранд мениджърите, не може на Queens park rangers, да предадеш имидж на Реал Мадрид или Ман.Юнайтед - просто летиш в небесата. Продавай това ,което наистина имаш...никой по премиум фен няма да избере Zagorka пред Stella Artois или Leffe например. Но бих предпочел Zagorka, ако те кажат "Абе ние сме местната бира - пресна, пенлива и НАША!..." тогава ще се постигне ефектът на Mythos в Гърция и Efes в Турция.
ОтговорИзтриванеМое мнение.
Привет,
ОтговорИзтриванеИнтересен пост! Поздравления!
А видяхте ли от къде Загорка са 'почерпили' вдъхновение за тази реклама? http://vbox7.com/play:0861b7d9
Ако не искате да кликвате линк-а. просто потърсете "Оригиналната реклама на Загорка" във Vbox.
Да, това е реклама на местна бира от Словакия под "шапката" на Хайнекен. Компанията я е откупила и адаптирала за българския пазар.
ОтговорИзтриванеРекламата е добра,компанията е добра,бирата също е добра:)) А това дали те кара да си купиш Загорка или просто да избереш българското или че повече приличала на реклама на LOOP или GERMANOS ами те продават доста добре.Какво ще рече "не можах да разбера че става дума за БИРА" явно никой не е гледал повечко външни рекалми на БИРИ.
ОтговорИзтриванеMoje bi iskat da izbqgat ot imija na rokadgiata i debeliq chichko sedqsht pred bloka ili taka narecheniq razbirach na bira no na men mi haresva A i smqtam che efecta koito e gonila Zagorka e dosta po razlichen
ОтговорИзтриванеСтрахотна дискусия. Рядко ме пленяват тези дискусии с коментари, но се радвам, че след вашите анализи няма дори какво да се добави! :)
ОтговорИзтриванеИ аз смятам, че момчето от рекламата грам не изглежда българин, че да ми промотира българско... И изглежда изкуствен, мазен, излъчва подлост някак си :) - много кофти избор според мен!
ОтговорИзтриванеКато обикновен шкембест рокаджия ви казвам, каквато и реклама да и направите, ако продължават да наливат тоз бълвоч в бутилките, няма да я купувам...
ОтговорИзтриванеПрецакаха бг бирата отвсякъде с тия химии!
ОтговорИзтриванеPCTVNET