15.04.2010 г.

Детска закуска от "едно време"

Ето, че има още от продуктите от недалечното минало. Детска закуска-тунквани бисквити е емблематичен пример за "брандинга" от преди години. Както забелязвате на кутията са изобразени момченца и момиченца в стил може би бързи, смели, сръчни, запазен е дизайна от преди 20 години. За вкуса не знам, преди не съм ги опитвал но познати казват, че май всичко си е както едно време. Само малко таргет групата са поизмества от децата към 30 годишните, които като малки са ги консумирали с удоволствие и сега именно те биха ги потребили (да си спомнят какво беше, като бяха малки), а не днешните деца, които са подложени на рекламен натиск от "западните" стоки. Но каквото и да говорим кутията се отличава значително от всички други и се забелязва на рафта в магазина, защото всички други опаковки са "комерсиализирани". Съдържанието е изписано на три езика български, английски, и руски. Какво мислите вие за брандирането по "соц" начин и били имало успех за някоя от бързооборотните стоки? Да се има предвид брандиране изцяло в духа на онова време, а не като случая с шоколада "Кума Лиса", който сега си има доста "модерна" опаковка.
Share

2 коментара:

  1. Носталгията по Соца дори сред хора, които и идея си нямат по този въпрос, започна да набира силици от няколко години насам. Това си е културен процес, който ще изкристализира в музей на Соц-реализма в Софето. Няма как да бъде отхвърлено с лека ръка това "течение" в изкуството, но употребата му за маркетингови цели само показва, че "живее" втори живот не само заради носталгията по безвъзвратно изгубеното, а за поколението `89+ то е просто комично, но и че е съзнателен опит да се направи контраст спрямо опаковките повлияни от запада. В кръга на шегата, относно бисквитките, въпреки търсения ефект на визуален синхрон между фигурите, сега забелязвам с очите на приложната семиотика, че момченцето на кутията е с вдигнати ръце, а момиченцето (-цата) до него - не, което подчертава мъжката доминация в нашето общество и "учи" малките мачовци да посягат на другарката си в живота (и/или любовницата) не само след кило ракия, но и след кило сладки лакомства.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен01 януари, 2011

    Какъвто и да е брандинга, ако пазарът е продуктов и ценови, то той няма значение какъв е. Ако авторът на статията има каквато и да е предствава от пазарът на тунквани бисквити, въобще няма да повдигне въпрос за брандинг.

    ОтговорИзтриване