23.04.2010 г.

Бор Чвор и чакането на влака

Ето, че се появи и първата реклама на Бор Чвор с по-засилено екранно присъствие. Логично все пак това е бързоборотна стока трябва и се налага да бъде използвана тв рекламата като комуникационен канал.

Въпросът е: Какво постига рекламата? От първото гледане се запомня култовата реплика "Мила, ти тука влака ли чакаш", което е запомнящо се, но няма как да се използва в магазина например, но би могло в други ситуации, ако някой иска да се пошегува. Може и някои хора да се сетят за позабравените за употреба вече бишкоти...Няма фокус използват се клиширане реплики и асоциации въпреки, че има някакъв забавен момент. Представени са възрастни хора, жени една от които майка и ще вземе за детето, другата мисли за мъжа си той само това ядял, и нека да я наречем бизнес дама която попада в трафика от хора пред щанда за млякото, и служителя от магазина който я преследва. Няма позициониране когато искаш да покриеш всички сегменти от потребители, представяйки го като универсалното мляко за всички размива се комуникацията, марката и едва ли ще се постигне ефект. Единствено тази реклама би спомогнала за познаваемостта на марката, но както е и с други български марки има проблем с позиционирането, което е изключително важно. Няма да коментирам избора на име за марката "Бор Чвор", не знам от какъв брейнсторминг може да произлезе такова име, ако изобщо по този начин се е стигнало до измислянето му. В случая странното е как бизнес дамите ако гледат могат да бъдат привлечени от името, марката в рекламата, и от реплика от рода на "и к'во" някак си не е естествено. Накрая идва мотото "Качеството на силната любов" на фона на служителя от магазина и въпросната жена гледащи усмихнати кофичките, а какво общо има това с млякото не се знае.
Share

5 коментара:

  1. Абсолютно съгласна - аз даже изобщо не схванах за какво става въпрос, докато веднъж гледах разсеяно рекламата. Иначе "Бор Чвор" са отдавна на пазара, но колкото и да не си изкушен от реклама, все пак е чудно как от фирмата са я одобрили.
    Това за позиционирането е много вярно. Ще споделя нещо от моя опит. Наскоро издадохме книгата Making Room for Mr Right - как да подредим дома си според принципите на вастушастра, за да привлечем подходящия партньор. И след известно умуване се реши да бъде - "Как да привлечем любовта в своя живот" (за да си я купят и омъжени дами) и подзаглавието разми окончателно нещата - "Открий силата на Васту, за да привлечеш благополучието и подходящия партньор!" (защо ли не добавихме и "здраве и дълголетие", например.. :) ).
    И така, дето се вика от лакомия да обхванем по-голям таргет, посланието на тази иначе хубава книга се разфокусира. Не че изброеното липсва в съдържанието, но... Забелязала съм, че хората реагират вяло на помпозни послания, конкретното и просто казаното винаги е за предпочитане.

    ОтговорИзтриване
  2. Рекламата ми е "любимата"!
    Малко разсъждения обикновения зрител:
    извадки от Разговор 1 - "мъжът ми друго не яде" - горкият мъж, само на кисело мляко. "и аз ще взема..." решението е дошло малко спонтанно или може би, вкъщи имаме, но дай да взема още! Като за капак "и той к'во" показва дълбоко смисления разговор, който водят жените.
    Разговор 2 - "ти влака ли чакаш?...ха, ха, ха" пак прецакахме някой и взехме последното мляко!
    Разговор 3 -"свърши ли?...няма свършване!" щом няма свършване, значи никой не го купува, щом никой не го купува - изводът остава за зрителя и потребителя

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен23 март, 2011

    :))) mnogo ste sladki,no znaete li skup4ki,ne e nujno tolkova da se zamislqte-qsno e 4e 6tom komentirate tuk zna4i reklamata i tezi,koito sa q izmislili-sa si svur6ili rabotata...:))) a kokoto do mle4nite produkti,sum sigurna,4e vsi4ki ste gi pribvali i pone malko sa vi dopadnali :))) Az sum ot varna i rabotq za firmata,no tova ne ozna4ava,4e vi kritikuvam,vseki ima pravo na mnenie,no az mislq,4e reklamata e super qka ne e nujno da se zamislqme tolkova v-u tova,a v-u po cennite ne6ta ot jivota,ne mislite li? :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен14 април, 2011

    Oтвратителна реклама! Просто ужасна!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен11 януари, 2012

    Тук не става въпрос върху какво трябва да се замисляме и върху какво не, "по-важните неща от живота" бля-бля. Защитата куца откъм аргументи. Рекламата не струва и това е. Съгласна съм с мнението за лошото позициониране.Ако целта е била да се обхване широк сегмент, ами не се е получило, ама вобще! Хубаво е да си оригинален и да вкараш някоя друга запомняща се фраза, но тук просташкото излиза наяве. А работата е свършена много преди да се пусне рекламата, млякото се купува, защото наистина е добро.

    ОтговорИзтриване