2.06.2010 г.

Бранд мениджъри vs рекламни агенции-част 2

След първата част по тази тема е редно да се напише продължение. Сега ще се опитам да доразвия темата. Ще започна с проблема който е споменат в предишния постинг действането по шаблон от рекламната агенция, когато тя има предишен опит с подобни проекти. Например имат много успешни реализирани реклами с таргет група деца или тинейджъри, и агенцията добре се справя с тях. И когато някоя компания с по-специфични изисквания/"маркетинг почерк" им стане клиент (не се има предвид само по-големи компании, а всяка една която се старае да гради отчетлива идентичност) и в агенцията решат да съберат най-доброто от проектите в тази насока, които са правили досега, и да предложат всичко това компилирано в реклама се получават някои проблеми. Размива се имиджа на марката и се "замъглява" нейната специфика особено ако това е в разрез с предишните рекламни кампании. По време на създаването на "продукта" агенцията винаги трябва да мисли за компанията за която работи и как да видоизмени "шаблона" си спрямо идентичността на марка. Да я надгради и да съобрази като цяло маркетинговата стратегия.

Споделете за вашия опит с рекламни агенции и клиенти (компании). Какви проблеми сте имали или какви са приятните ви впечатления от съвместната работа. Конкретен случай или по принцип в работата с тях. Имали ли сте подобен проблем като гореописания?
Share

2 коментара:

  1. Проблем, който не си засегнал е, когато рекламна агенция се дърпа с конкретни корекции по дадена концепция, защото смята, че така ще се измени първоначалната концепция или пък когато рекламната агенция се изнервя от твърде голямо количество корекции от страна на клиента.

    ОтговорИзтриване
  2. По първия проблем доста могат да се проточат срещите/комуникацията с агенцията и не е добре защото все пак клиента е "с предимство". Плаща си, изпълнява си стратегията на марката, а и когато те са се отклонили от брифа (било по креативни или други причини). А и в България трябва да започне да се приема за "нормално" връщането за поправка на концепция от страна на клиента. И двата проблема ако "сериозно съществуват" дори при голям бюджет на клиента тогава вече не е добре:)

    ОтговорИзтриване