30.10.2009 г.

Бранд мениджъри vs. рекламни агенции

Съвместната работа между бранд мениджърите и рекламните агенции поражда някои спорове и проблеми от различен характер. Срещите, ревизирането на рекламните концепции в техния ход понякога изострят проблемите и проекта се забавя във времето. Проблем е когато рекламните агенции действат по шаблон, това което по принцип е общоприето и съдейки по своя собствен опит, да се направи за такъв тип продукт , а не конкретно и специфично за продукта/марката. Това води до връщането от бранд мениджърите за корекции направеното до момента, проекта се забавя във времето и.т.н. Друг проблем е когато за продукт който изисква по-ясна комуникация, а агенциите правят нещо прекалено креативно, което потребителите/таргет групата може да не разбере както трябва. В тези случаи бранд мениджърът трябва да внимава какво ще получи като изпълнение от увлечeнието на криейтив хората. Спечелвайки голям клиент за по-дълго време пък може доведе до поизчерпване на идеите в проектите които се правят за него. Затова някои компании въртят и използват по-голям брой агенции с които работят за да поддържат конкуренция между тях и да осигуряват приток на свежи предложения.

Погледнато от другата страна, тази на рекламните агенции, те също срещат проблеми с клиентите. В България се наблюдава и другия случай, когато някои бранд мениджъри не знаят какво точно искат за марката/продукта и се налага рекламните агенции да влизат и в тяхната роля и да обясняват какво би било подходящо да се направи като маркетинг активност. Освен това, ако клиентския бриф не е написан ясно и съдържа объркващи връзки между елементите, и не е с една ясно изявена цел му може да обърка агенцията.

Share

Няма коментари:

Публикуване на коментар