От известно време се завъртяха последните реклами, имащи за цел да промотират българския туризъм. Ето една от тях. Кажете си мнението за рекламата на българския туризъм? Kакво мислите, като цяло, за кампанията?
много напомня както каза Стоян на рекламата на Гърция , но аз откривам елементи от тези на Македония, Азърбайджан и на Черна гора. С една дума много еднотипна реклама , каквато правят останалите ние само го взаимстваме . Можеха да се постараят малко повече в направата на нещо ново и по-уникално
Като човек, който се занимава с реклама, ще застана на обратната позиция на повечето хора, които изразиха коментари, когато стартира кампанията по популяризиране на България. Призивите за представяне на страната с клипове с нестандартно съдържание не бяха малко, но аз го отдавам не толкова на искрено убеждение в това, а в типичната черта на българина, че каквото и да се направи, трябва да се оплюе - без значение колко труд е стоял зад изготвянето на въпросните клипове. За първи път гледах подобен клип преди 8 години и няма да го забравя - Хърватска. Идеята зад клипа беше абсолютно същата, както на българския - компилация от въздействащи кадри в 30 секунден спот. Когато се изказват негативни коментари, по-добре да има аргументи. Да, съгласна съм, че можеше да се наблегне на определени елементи, за сметка на наличните - напр.кадърът от дискотеката можеше да отпадне и да бъде заменен с друг - напр.Звук и светлина от Търново, което преминава плавно към нестинарските обредни танци, но това е положението. А и в крайна сметка, това е продукт, чийто работен вариант най-вероятно е бил представен пред фокус група/и за мнение...А сега, нека чуем няколко "оригинални" идеи за сценарий от недоволните от тази кампания:)
не ми харесва особено. за един англичанин, руснак или японец няма да го впечатли поредица от широкоъгълни кадри, да бяха и магически щеше да е по-добре. трябва да се наблегне на човешката нотка, там където преживяването се запаметява. магията не живее на едно място, а се носи от хората. акцента може да се дръпне към какво "променя" в човека една българска магия. лично за бъдещата реклама на бг туризма бих предложил first person подход + графични дизайнери от класа = пътешествие из българия, съпреживяно с познати и непознати. това е. даже един мазен туит може да се пусне по средата на клипа, нали, да смесиме фолклора със съвремието ;)
Рекламата наистина не е лоша от гледна точка на това, че се опитва да създаде емоции, но е и доста outdated. И да доста напомня други реклами от този бранш. Предполагам, че дори създателите умишлено са се ориентирали по чуждестранните примери, защото ние нямаме опит в рекламирането на собствената си страна. Любимата ми туристическа реклама е от Исландия и тя представя много добре туристическите дадености на страната и то по един много съвремен, забавен начин. "Историите" на героите звучат искрено и непринудено и според мен те ще имат много по-голямо и положително въздействие от нашето "изреждане на забележителности". Ето я и нея: http://bit.ly/boesGO Какво мислите?
Рекламите на Карнобатска гроздова и разните там БГ колбаси са много по-български и самобитни от тази реклама. Малко е да се каже, че е слаба, Ido Style никога не са били особено креативни. Очевидно е, че е правена за "отбиване на номера" и усвояване на средства по евро-фондовете. Интересно дали чужденците успяват да направят диференциация между България и другите балкански държави? Вероятно не. Също така "Магията" едва ли е най-добрата ключова дума, която да изразява страната ни. Лично аз бих заложил на виц (защо не и на нещо viral), на самобитност, нещо, което няма да се слива с визуалния стил на програмите, в които ще се излъчва: NG, Euronews, Eurosport, Discovery. Тоест НЕ планини, плажове, клубове и природни гледки ще впечатлят зрителите, а нещо друго - сюжет, а не картини. Освен това би могло да се правят анкети сред чужденците които излитат от Терминал 1 и 2 и да бъдат питани кое ще запомнят и т.н.
Хубава е, но доста ми напомня на рекламите за Гърция.
ОтговорИзтриванемного напомня както каза Стоян на рекламата на Гърция , но аз откривам елементи от тези на Македония, Азърбайджан и на Черна гора. С една дума много еднотипна реклама , каквато правят останалите ние само го взаимстваме . Можеха да се постараят малко повече в направата на нещо ново и по-уникално
ОтговорИзтриванеКато човек, който се занимава с реклама, ще застана на обратната позиция на повечето хора, които изразиха коментари, когато стартира кампанията по популяризиране на България. Призивите за представяне на страната с клипове с нестандартно съдържание не бяха малко, но аз го отдавам не толкова на искрено убеждение в това, а в типичната черта на българина, че каквото и да се направи, трябва да се оплюе - без значение колко труд е стоял зад изготвянето на въпросните клипове. За първи път гледах подобен клип преди 8 години и няма да го забравя - Хърватска. Идеята зад клипа беше абсолютно същата, както на българския - компилация от въздействащи кадри в 30 секунден спот. Когато се изказват негативни коментари, по-добре да има аргументи. Да, съгласна съм, че можеше да се наблегне на определени елементи, за сметка на наличните - напр.кадърът от дискотеката можеше да отпадне и да бъде заменен с друг - напр.Звук и светлина от Търново, което преминава плавно към нестинарските обредни танци, но това е положението. А и в крайна сметка, това е продукт, чийто работен вариант най-вероятно е бил представен пред фокус група/и за мнение...А сега, нека чуем няколко "оригинални" идеи за сценарий от недоволните от тази кампания:)
ОтговорИзтриванене ми харесва особено.
ОтговорИзтриванеза един англичанин, руснак или японец няма да го впечатли поредица от широкоъгълни кадри, да бяха и магически щеше да е по-добре. трябва да се наблегне на човешката нотка, там където преживяването се запаметява. магията не живее на едно място, а се носи от хората. акцента може да се дръпне към какво "променя" в човека една българска магия.
лично за бъдещата реклама на бг туризма бих предложил first person подход + графични дизайнери от класа = пътешествие из българия, съпреживяно с познати и непознати.
това е.
даже един мазен туит може да се пусне по средата на клипа, нали, да смесиме фолклора със съвремието ;)
Рекламата наистина не е лоша от гледна точка на това, че се опитва да създаде емоции, но е и доста outdated. И да доста напомня други реклами от този бранш. Предполагам, че дори създателите умишлено са се ориентирали по чуждестранните примери, защото ние нямаме опит в рекламирането на собствената си страна.
ОтговорИзтриванеЛюбимата ми туристическа реклама е от Исландия и тя представя много добре туристическите дадености на страната и то по един много съвремен, забавен начин. "Историите" на героите звучат искрено и непринудено и според мен те ще имат много по-голямо и положително въздействие от нашето "изреждане на забележителности". Ето я и нея: http://bit.ly/boesGO
Какво мислите?
Рекламите на Карнобатска гроздова и разните там БГ колбаси са много по-български и самобитни от тази реклама. Малко е да се каже, че е слаба, Ido Style никога не са били особено креативни. Очевидно е, че е правена за "отбиване на номера" и усвояване на средства по евро-фондовете. Интересно дали чужденците успяват да направят диференциация между България и другите балкански държави? Вероятно не. Също така "Магията" едва ли е най-добрата ключова дума, която да изразява страната ни. Лично аз бих заложил на виц (защо не и на нещо viral), на самобитност, нещо, което няма да се слива с визуалния стил на програмите, в които ще се излъчва: NG, Euronews, Eurosport, Discovery. Тоест НЕ планини, плажове, клубове и природни гледки ще впечатлят зрителите, а нещо друго - сюжет, а не картини. Освен това би могло да се правят анкети сред чужденците които излитат от Терминал 1 и 2 и да бъдат питани кое ще запомнят и т.н.
ОтговорИзтриванеЕвгени