5.10.2010 г.

Уникалната реклама на Virgin Atlantic

Когато се дадат солидни пари за реклама, голяма част от света започва да коментира видеото и то става "вайръл", пише се много. Virgin Atlantic правят смел ход с кампания от над 6 милиона (някъде се казва, че достига и 10 милиона) паунда в кризисни времена с цел именно да се възстановят от рецесията. Скъпа кампания започваща малко след обявяването на най-голямата загуба в историята на компанията. Това е първата им наистина глобална кампания,както казват те, обаче във видеото са показани символи само на Ню Йорк и Лондон, което малко се разминава с глобалния имидж който искат да предадат. Можеше да се покаже и още някоя глобална дестинация. Кампанията има за цел да наложи уникален, специален, бляскав имидж по запомнящ се и забавен начин. Много добре подбрана музика с изключително влияние. Рекламата е в синхрон с предишните големи кампании първата от 2006та от която е взет слоугана и "Red Hot" кампанията от 2009та. Следват си стратегията и надграждат напълно нормално след като се дават толкова средства. Сигурно има хора на които рекламата ще им се стори малко кичозно или нищо особено, но дори и те ще я запомнят. Гледайки рекламата зрителя се наслаждава на един бляскав полет в който всичко е специално. Качете се и отлете в приказния свят. Метафори и забавление струят от впечатляващото видео в стил Джеймс Бонд, ето го и него.



Рекламна агенция: RKCR/Y&R
Soundtrack: Muse- Feeling Good (кавър по Nina Simone)
Времетраене: 90 сек
Медия агенция: Manning Gottlieb OMD
Тв премиера: 3ти октомври Sky TV (Arsenal-Chelsea game)
Share

2 коментара:

  1. Рекламата определено е впечатляваща, музиката в нея също. Но наистина не разбирам какво целят с тази кампания? Да покажат, че се отличават от останалите, предлагайки супер специално обслужване в луксозна обстановка със стюардеси-манекенки ли? Значи целят богатите, бизнес-клиенти, а не средните и бедните. А заможните така или иначе си летят по време на криза, и без Virgin да им се рекламират. Или трябва да изберат Върджин, понеже са много секси? Явно сексът продължава да продава....този стар трик работи безотказно.

    ОтговорИзтриване
  2. Донякъде съм съгласен с коментара горе, защото не е ясно как точно се диференцират от останалите играчи, пък е някак бягат от имиджа на upbeat компания. Но следва да се признае, че като е секси, си е секси и две мнения няма и то не вулгарното като по българските реклами за алкохол (предимно), а доста в стила на Lavazza. Има и закачка и знаменито изпълнен като продукция клип. Освен на филмите на Джеймс Бонд, тонът на спота ми на помня за една песен на Pet Shop Boys от началото на 90-те "Go West" и даже на "Papa was a rolling stone" на Джордж Майкъл, така
    че идеите в рекламата не са съвсем нови. Но аз пък сър Брансън си го тача, защото много му сече пипето без да е ходил в университет;-).

    ОтговорИзтриване