12.01.2010 г.

Защо сме подвластни на рекламите?

Задавали ли сте си въпроса защо някоя реклама силно ви подтиква да си купите рекламирания продукт. Защо понякога нямате търпение да си купите нещо ново? Един от използваните похвати е, че дадения продукт ви прави по-специални, вие го заслужавате, грижи се за вас, дава ви най-доброто, отличава ви от околните. С други думи спомага са вашето себеизразяване, което е и ролята на марките. Ако се рекламира храна посланието е, че консумирайки най-добрата храна подобрявате здравето си, козметиката изтъква, че заслужавате най-доброто за външния си вид за да изглеждате перфектно, дрехите ви правят неотразими. Става въпрос за гъделичкането на самочувствието на потребителя, продукта го глези, създава му удоволствие, приближава го до мечтите му. Другият момент е да се създаде такава нужда на потребителите, че продукта да им е силно необходим и да не могат без него. Обучението се осъществява постепенно с различна комуникация и поетапно развиване на продуктовата линия. Обяснява се, че ако използвате еди какво си в опреден период от време ще има положителни резултати, след това се да добавя друг продукт от същата серия. И когато марката стане много силна в съзнанието на потребителя той с лекота пробва нови разновидности, продукти с това име. Пример за успешно продуктово развитие и обучение на потребителите може да намерите тук. Трябва да се отбележи и момента когато начина по който се рекламира марката съвпада с начина по който даден човек се себеизразява. Пример даден човек обича да кара кола подчертава индивидуалността му, Порше има такъв дизайн, правят реклама която комуникира точно това и резултата е налице. И накрая искам да спомена, пръвръщането на определен продукт в "хит на сезона" и желанието на почти всички да поискат да си го купят.


Share

3 коментара:

  1. Честно казано, отдавна съм претръпнала на призивите на ТВ рекламите. Изобщо не могат да ме накарат да си купя продукта, само защото жената в рекламата е много cool или се храни здравословно. Не си представям ни най-малко как само като си купя еди-кой си шампоан, косата ми ще стане така нереално красива като "пипнатата" в рекламата или че като ям нестле-фитнес закуска ще отсбална. Да не говорим, че като чуя "това е хита", бягам на сто километра.

    ОтговорИзтриване
  2. Ок, но и тези които са запознати с механизма имат предпочитания към някои силни марки. Това с "хита на сезона беше" метафора :)

    ОтговорИзтриване
  3. Маркетинг : Лейди Шер е безсмъртна !
    Направо съсършенно !
    Това е Маркетинг Класик ...
    http://vladimirproperty.com/component/option,com_hotproperty/task,view/id,785/Itemid,99999999/
    Вижте клипа и Чуйте Лейди Шер.

    ОтговорИзтриване