8.02.2010 г.

Метрото като рекламна територия

Софийското метро вече изобилства от реклами, но все още не е направено голямо рекламно събитие в него. Като например, преобразяването на цяла станция за един ден за целта на някакво рекламно събитие, което би имало силен ефект.Представете си цялата метростанция брандирана с продукта който ще се промотира и аудиторията до която ще се достигне, ако е избран подходящия час и ден. Може да и се измисли второ име конкретно за събитието и да е свързано с продукта, който ще се рекламира. Сигурно ще има доста хора на които няма да им хареса подобно нещо, но ако се направи за кратко време едва ли би било голям проблем. Все повече се развива рекламата както споменах пооре и наред с видеото и радиото по които текат различни рекламни съобщения няма да е нелогично да се организира някакво BTL събитие като на другите места магазини, молове.
Share

8 коментара:

  1. Преди време бях чел за рекламна кампания на IKEA в Япония в метрото мисля беше. Те обзавели няколко вагона с техни мебели и така хем показват своите продукти, а и създават уют на пътниците. Не знам колко би струвало, но със сигурност ефекта би бил голям. 100% медиите ще го отразят. Мисля, че и хората биха го приели положително.

    ОтговорИзтриване
  2. Да, прав си - не е имало такава масирана рекламна кампания, която да обхаване цялото метро и метростанциите. Според мен, не че на някой не му е хрумнало, а не се е намерила фирма, която в тази криза да извади такива пари за реклама. Като гледам по магистралата колко билбордове стоят празни, особено от Пловдив до Стара Загора - 99% са празни (само с реклами на собствениците им).
    Това, кето Стефан казва е много интересно и забавно, готина идея!

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм съгласен особено, защото метрото дори у нас вече си има свой - underground - живот, който се развива бавно, но определено славно. Нестле го брандират почти постоянно, имаше техно партита, концерт за пиано, да не говорим за product placement-a, който му спретнаха Loop с песента "Песента". Това се сещам на прима виста, а мисля, че не е малко. Като цяло си прав, че това е съвсем различен и нов маркетингов свят, за който може да го ползва. Мисля, че за младия таргет е изключително ефиктивен, защото той (таргета)се движи с метрото (особено тийейджърите) и се идентифицира с алтернативния на "горния", "надземния" стил на живот. Да не говорим, че няма по-"градски" елемент от метрото, което му придава много съвременен, поне в София, и урбан стил.

    ОтговорИзтриване
  4. Разбирам какво имаш предвид - наистина, досега няма много мащабни кампании. Брандировката е едно на ръка, тук по-скоро имам предвид запомнящи се събития. Концертите, които Trend Tracker спомена, са стъпка в правилната посока, но мисля, че за тях не се прошумя достатъчно.
    И наистина, със сигурност идеята хрумва редовно в маркетингови концепции - просто компаниите в момента са доста предпазливи към непроверени канали.

    ОтговорИзтриване
  5. Много правилно си ме разбрала Василена. Компаниите са предпазливи, но който рискува да е първи ще се запомни и кампанията му ще служи за пример.

    ОтговорИзтриване
  6. Имаше преди време ивенти в метрото...дори едно голямо модно ревю си спомням...Също и брандирания на станции...мисля за AXN беше...Но ситуацията с рекламата в метрото е доста тежка...по определени причини, които сега няма да споменавам...:-)

    ОтговорИзтриване
  7. Тази година ще очакваме поне 2-3 такива събития, Фара пак ще припомни за някои от тях, догодина тройно повече като ще се повтарят. Новите линии по натам ще предложат още много поле и таргетирането ще продължава да е в насока гореспоменатия тийн урбан. Наистина, кафенцата и предплатените карти писнаха дори на самите тях.
    Както във всичко останало, назад сме с между 15-20 години, но очевидно е интересно да се проследи :)

    ОтговорИзтриване
  8. Аз за друго се чудя...за приходите от реклама в СГТ. Баси...от билетчето през мотриси, спирки и прочие се използват като рекламна площ. А нито съм чул да се отчитат тези колосални постъпления, нито да се намали билетчето, поради явно солидното финансиране.

    Да не говорим, че една станция Сливница /страната откъм ХИТ/ преди време за близо седмица беше използвана в чужда кинопродукция...отново наеми.

    А липсата на голяма реклама кампания отдавам по-скоро на недалновидност и известна доза страх у родните рекламни агенции.

    ОтговорИзтриване