Жената от офиса е един от основните таргети на Активиа на Данон. Няма офис с преобладаващо присъствие на жените и да не присъства кофичка Активиа по което и да било време от работния ден. С какво марката привлича този потребителски сегмент, освен оправянето на нередовния стомах, константно увреждан от напрегнатата работа? В рекламите се налага образа на успялата жена Илиана Раева, Елена Йончева и.т.н, независимо от професионалната и област. Тази стратегия се следва през годините и изгражда умело. Какъв по-добър рекламен подтекст за достигане до жените поставили си за цел да изградят кариера. Този таргет иска да постига успехи навсякъде, да гони високи цели, да изглежда добре и да е в добро здраве. Една от съставките на професионалния успех е енеричността, което също е комуникирано, с Активиа се чувствате по-добре и по-леко. Доходите на тази таргет група са над средните и е логично те да имат предпочитания към премиум брандовете, а тъкъв при млеката се явява Активиа. Компактно направената, скосена в долния край опаковка стои някак си по-делово и офис-издържано на бюрото отколкото по големите широки кофички на други кисели млека , и това не е чак толкова маловажно за едно женско бюро подредено "по конец". Ако трябва още да се задълбочат нещата, дизайнът и тъмнозеленият цвят също се вписват и не изпъкват много на фона на папките и другите неща около компютъра. Разновидностите с плодове и фибри се вазприемат като добра закуска, която може да се консумира и едновременно да се работи-бързо хапване на бюрото и правене на други неща. И така логично беше да се появи и Активиа закуска с капсулата зърнен микс отгоре, но това стана след като потребителите бяха обучени постепенно да консумират продуктите от тази линия. Успехът на "пълнозърнестата с мюсли", която е междинния етап в развитието на продукта и развиването на нишата дават пътя на пускането на "закуска". Първо Активиа беше само натурална след това се добавиха фибри(пълнозърнеста), плодове, разновидност за пиене и крайната точка в продуктовата еволюция засега е "закуската". Може скоро да се появи и плодова "Активиа закуска" и да бъде добре приета в офисите. За завършване на потребителския образ, може да се спомене, че многото работа и напрежението карат тези жени да консумират такъв тип продукти.
Теория за целевата ориентация
Преди 1 ден
Като човек, който гледа храната преди всичко като храна, а после забелязва марка, форма на опаковката и т.н. мога да кажа само едно - от гнусната активия човек не може да влезе в тоалетната без да му се прииска да повръща; отделно, че тези, които я пият постоянно отсъстват от работното си място (да не обяснявам защо, сещате се). Да не би да има някакъв скрит подтекст, свързан с преодоляване на стреса чрез прекарване на половината работен ден в...сещате се пак.
ОтговорИзтриванеИзвинявам се за натурализма, но такива се фактите. Само, който не е бил дълго време близо до "човек-активия", само той не знае за какво говоря. За да не стане прекалено гадно няма да описвам какво си говорят и как обсъждат резултатите от тоалетните си поклонения.
само една малка вметка- Активиа-та не е никак екологична и здравословна, защото съдържа вместо истинки плодове- сладко от плодове с допълнителни обвкусители и аромати.
ОтговорИзтриванеАлиса и Анонимен,
ОтговорИзтриваневие с маркетинг ли се занимавате????Ако да, съм втрещена от наивните ви коментари. Активия не е екологична - тоест??? И хората отсъствали по половин ден от офиса???Това количествено ли е измерено?
Аз съм консуматор на Активиа и съм повече от доволна.А като специлист в областта на маркетинга искам да кажа, че съм впечатлена от правилната им стратегия. Хванали са наистина нуждите и усещанията на жената, затова продават.Съгласна съм с Калин - нали гледам как купуват до офиса Активиа Закуска? Браво и на марката, и на тези, които са я наложили.
Браво бе Калински! Ще намериш стила си, както си тръгнал :)
ОтговорИзтриванеСтатията е много добра. Рекламата е перфектно описана според мен и много вярно. А относно предните коментари - хора, работете! Не пишете глупости!
ОтговорИзтриванеБлагодаря за оценката.
ОтговорИзтриванеЗакуска с плодове вече има
ОтговорИзтриванеНещата вървят по план...
ОтговорИзтриванеМного добре написана статия - беше ми много интересна. Бих искала също така да кажа, че в блога ти (днес попаднах за 1 път) се чувствам комфортно (цветове, шрифтове, съдържание) и се увлякох в четене.
ОтговорИзтриванеима още една офис-реклама - за супа Маги, но самият продукт не е толкова елегантно-неутрален за едно офис-бюро, както е активията.
Надявам се, че ще препоръчаш блога на други хора...
ОтговорИзтриванеАми нали знаеш как се препоръчват блогове :) Аз нямам нищо против.
ОтговорИзтриване