Безспорно Apple е една от най-силните марки днес и почти винаги е давана за пример, когато става въпрос за силна марка, нейното изграждане и поддържане. Изключителното персонализиране на продуктите, поставянето на „I” пред името на всеки продукт i-pod, i-phone, i-tunes, i-mac е един от малкото маркетингови трикове използван от компанията. И не само продукти i-store, i-corner. Това което купуваш е специално направено за теб с изпъкващ дизайн, и ясно диференциране от конкурентите. Именно тази силна диференциация прави продукта уникален и кара хората, особено тези които държат на собствения си стил, да стават лоялни клиенти на марката. Лоялните клиенти купуват почти всичко ново което се пуска от марката, защото са си изградили доверие за нея и знаят, че няма да ги подведе, че новия продукт ще е качествен и няма да е под очакванията им. В САЩ клиентската база която е силно отдадена на марката е доста голяма. Apple е и едната от марките, която е давана за пример при упражняване на “brand consistency”. Всяка инициатива, продукт и дейност на компанията следва насоката, да бъде с иновативен дизайн, много добро качество. Дизайът е толкова силно изразен и последователно прилаган навсякъде, човек без дори да види логото поставено на сайт, продукт или брошура на Apple може да каже, че принадлежи на марката. Естетическият дизайн, отличителните рекламни кампании допринасят за добрата репутация на компанията и това тя да е най-уважавана компания за 2008 и 2009. Логото не се нуждае от коментар, присъства навсякъде на изчистен фон за да се откроява, даже напоследък се заговори за кутиите на които присъства само то и при отварянето им клиента получава т.нар “Apple experience”. Иновациите. Когато си лидер на на пазара трябва да си иновативен за да си задържиш лидерската позиция, досега го правят усешно...Да се върнем отново на високия ценови сегмент където за по-високата цена компанията освен доброто качество преглага и емоции, преживяване, отличаване на таргет групата си, която цени това. Както казваше един приятел Mac с различна операционна система от Mac OS обезмисля използването му.
Теория за целевата ориентация
Преди 1 ден
Много точно - предлагат качество, дизайн и Apple experience. Откакто си купих Apple лаптоп, като ми се наложи да включа стария HP, почвам да се дразня от разни детайли, които преди не са ми правили впечатление.
ОтговорИзтриванеПозволи ми да не се съглася с написаното от "Когато си лидер на на пазара" до края.
ОтговорИзтриванеЗа компютрите на мак въобще няма смисъл за коментар. Но все пак ще конкретизирам. Те са най-купувани в САЩ. В Европа стават сякаш нараства делът на потребителите им. Има обаче едно ОГРОМНО обаче. А именно MAC не може да се ползва в реалния живот. И причината за това се нарича Windows OS. МAC-овете могат да бъдат използвани единствено и само от хора използващи Office. 99% от специализираният софтуер е за Бозата(Win). За индустриален/инженерен софтуер пък въобще няма да коментирам.
Наистина iPhone + iPod Touch бяха супер иновативни, даже за известно време бях горд собственик :) Да ама този проклет iTunes, който контролира всичко не можах да го преглътна. Откъде накъде Apple ще ми контролира файловете. И не пожелах да си "отключа" устройството, защото имам(х) 2 години гаранция.
За наша(моя) радост на хоризонта идва чичко Гугъл с Android mobile OS, който ще изтрие срама от нещастните опити на Nokia да прави тъч скрийн телефони със Symbian.
Да обобщя: продуктите им са за масовият и не особено high tech/professional потребител. Това всъщност не е лошо, ако съдим по продажбите и удовлереността на клиентите им и не на последно място еуфорията, която предизвикват продуктите им.
Благодаря за коментара. Под лидер на пазара визирах силните позиции в САЩ. Win беше боза, но сега 7цата е ок нищо, че поокрадоха от Мак ОС и Линукс за да се подобрят. Съгласен съм иначе, както и,че в Гугъл е надеждата. Не знам на Нокиа новата OS Memo с която е N900 как стоят нещата.
ОтговорИзтриванеГ-н Педро сделал все возможное, чтобы помочь мне с ссудой, которую я использовал для расширения своего лесопильного бизнеса. Они были дружелюбными, профессиональными и идеальными для работы. Я рекомендую связаться с любым, кто ищет ссуду. pedroloanss@gmail.com.
ОтговорИзтриване