До към две години се очаква да приключи изграждането на филиалите на търговските вериги, които скоро стъпиха на на българския пазар и довършването на голяма част на експанзията на тези които присъстват от по-отдавна. Делът на дистрибуторите ще намалее значително за сметка на оборота който ще преминава през ключовите клиенти. Веригите магазини ще изземат от дистрибуторите голяма част от оборота на FMCG компаниите. От това преструктуриране на каналите на реализация би трябвало BTL активностите да нарастнат (особено Карфур). Не трябва да забравяме и, че по време на криза BTL маркетинга е предпочитан, защото е по-пряко свързан с продажбите. Това евентуално покачване на ще е в синхрон и с покачването на влиянието и значението на BTL по-принцип в последно време. Наблюдава се и подобрение по отношение на различните видове представяния на марките в магазините, повечето промоутъри са в брандирани облекла, не обясняват просто на две на три и.т.н."Атаката" на клиента в магазина ще е все по-изявена предвид и по-големия клиентопоток, след удара по малките магазини. Може да очакваме ново творчество при рекламно-промоционалните дейности в магазините. Ако сериозно се развият нещата могат да се отворят и нови ниши за BTL агенциите. Ще станем свидетели на все по-оригинални дегустации, подаръци, украсяване, обособяване и пренареждане на регали. Пак отбелязвам, че това е само прогноза.
Revitalizing The Celestial Seasonings Brand
Преди 2 дни
Изострящата се конкуренция при борбата за внимание определено ще доведе до все по-креативни подходи.
ОтговорИзтриванеЕдинственият шанс на по-малките магазини и вериги за търговия на дребно е в тясната специализация, защото големите играчи от типа "всичко за всеки" са уязвими точно в тази насока. Рядко сме свидетели обаче на такава практика.
Интересно е да се наблюдава как навлизането на големите международни компании ще се отрази върху цените.
Виктор е прав, че малките магазинчета имат минимален шанс да оцелят сред големите хиени. Мисля, обаче, че освен тясното им специализиране, има и друг шанс да просъществувават - качествената стока, която да превъзхожда осезателно масовата стока за шир-потреба в суперите и моловете. Уникалните арт предмети в малките магазинчета също ще си останат търсени. Личното, близко отношение на продавача в малкото магазинче към клиента, а не безжизнената касиерка.
ОтговорИзтриванеМного ми хареса, че си се сетила за отношението на продавача, някои хора именно заради това ходят до малкото магазинче да си кажат някоя приказка с познатия човек. По-приятелското отношение съответно повече внимание, обслужване маркетингово в случая дава емоционална полза за потребителя. Другият плюс на магазинчетата е, че българина си е свикнал да си пазарува в тях.
ОтговорИзтриванеОтношенията с продавача са много важни за успеха на едно малко магазинче. Като ми е намусена и противна някоя квартална бабичка с бакалия, не стъпвам там. Но ето сега, отвориха ново мини маркетче с приятни, млади хора и пазарувам само при тях, защото са любезни и се усмихват. Може и да е лицемерно, но го предпочитам пред намръщените физиономии.
ОтговорИзтриванеКазвали са ми, че в Гърция има много добра комуникация между кварталните пекарни/сладкарници и клиентите. Още с влизането на клиента, продавач вече започва да му приготвя продуктите, които обичайно купува, пита го за децата и т.н.
Да, гърците ако трябва на български ще проговорят за да те привлекат...
ОтговорИзтриване