28.11.2009 г.

Тема-тично позициониране

Започвам направо по темата. Прахът за пране Тема е позициониран като експертът в цветното пране. Насочен е към потребителите които искат качество имат по-специално отношение към своите дрехи, съответно държат на това как са облечени и обръщат внимание на детайлите. Също така е в средния ценови сегмент. Ето и най-скорошната реклама, която беше излъчена:

Това което се забелязва е образа на модерения градски (метрополитън) тип жена, за която качеството несъмнено е по-важно от цената. Тя разполага със значителен гардероб и "девет от всеки нейни дрехи са цветни". Комуникираното предимство е пониженото ph, което не уврежда цветовете. Така се запазва цвета какъвто е бил в началото, което е убедително за тези които ценят дрехите си.
По-старата реклама започва с жена, която е забележете "дизайнер на годината". Колкото и да не се забелязва чак толкова този детайл той отново придава някакво премиум усещане.


От думите на дизайнерката се долавя намек за "маркетинг от уста на уста" предвид това, че го препоръчва на клиентките си, който от своя страна има ефект при жените.Наблюдава се последователност при двете реклами и по-новата надгражда представеното и казаното в първата. Едно от подобренията е персоналното отношение от по-скорошната реклама, акцента е върху потребителя, така както и визията, която е в западен стил. Както вече споменах втория път се казва не "уврежда цветовете", което е по-силно от "предпазва цветовете". От двете послания казани в края на рекламите, на мен ми допада повече "блясъкът на цветовете" от "всичко за цветните дрехи". За да стане по ясна връзката между рекламите може да се каже, че жената разхождаща се в града от първото видео е облечена от дизайнерката от второто. Релевантна на тези реклами би била и такава с делова жена, например всеки ден облечена в костюми с различни цветове за многото срещи през деня. Ще кажете веднага, че това е много шаблонно, но ако рекламната агенция го направи по -разчупено ще се получи добре. Това за което аз се сещам е проследяване на целия работен ден от началото до края: пътуването с колата до работа, срещи, работен обяд, и след края на работния ден например "social activity".

Обръщайки внимание на разновидностите на продукта които са Color expert (всички видове цветни дрехи), Dark (тъмни), In style и Arctic (бели), само на In style главния фокус не е конкретна цветова гама, а модерните тъкани т.е нещо по-изискано. Мисля, че няма какво повече да се измисли като разновидност на този етап, освен може би за ярки цветове. Концентрацията на комуникацията е в цветовете и цветното пране и това е основната диференциация от другите марки. Ако имаме схема за това как потребителите възприемат позиционирането на продукта, то Tema би трябвало да е най-близо до точката, която показва че праха се възприема основно като за цветно пране.

Комуникацията представя марката с една идея по-луксозна предвид това, че е в средния ценови сегмент.



Share

Няма коментари:

Публикуване на коментар