Девин, Горна Баня и Банкя диктуват пазара на минерална вода у нас. Принадлежащата на портфолиото марки на Кока-Кола Банкя не е с най-много продажби, но с маркетинг който прави впечатление. И от компанията може би не държат да са на първо място по абсолютни продажби, колкото да се концентрират на нещо друго. Това друго е по-важният канал за резлизация на този продукт, който по важен за нарастване на пазарния дял в стойност, става въпрос за заведенията. Едно от нещата които се отличават е пускането на бутилка по-малко от 500 мл при това стъклена. Именно тази стъклена бутилка диференцира много марката от останалите. Когато се пусна на пазара у нас си беше един вид революционна. Прие се много добре в заведенията (особено имиджовите такива) и клубовете, защото придава някакво усещане за лукс у хората. Основен таргет са жените на които тази бутилка им влияе значително при избора на това каква марка вода да си поръчат в заведение. Особено с т.нар по-претенциозни питиета стъклената опаковка пасва добре. При този продукт трябва да се заложи на опаковката, тя и си формира много голяма част от себестойността, все пак водата си е вода няма какво да са променя и за това големите промени в бутилката носят успех. Бутилката и дизайна различават Банкя значително. Интересна беше инициативата с National Geographic, при която за стек бутилки беше включен специален брой на списанието посветен на водата и водните ресурси. Доста потребители са си купили стека именно заради списанието. National Geographic си е известна марка и подкрепя Банкя в търговската „комбинация”. Това диференциране и последвалия успех е на българския пазар е нещо наистина значимо, защото българина не е свикнал да дава много пари за такъв продукт. Успешното пазвитие на Банкя допринесе и като цяло за развитието на този пазар у нас. Ако Девин обучиха хората да купуват повече от един вид бутилирана вода, то Кока-Кола носочиха вниманието към усещането за лукс. Мото „Извор на живот” е много сполучлив избор. За рекламите може да прочете нещо тук. Сайтът е хубав, с много и различни неща и той допринася за връзката с потребителя. И след като се говори за "извор на живот" на него има секции за това как водата е свързана с красотата, здравето и спорта, съвсем логично, дори воден калкулатор.
Теория за целевата ориентация
Преди 1 ден
Като ми донесат вода в заведение, си я сипвам в чаша, която е стъклена. Така че дали бутилката е стълклена или пластмасова, все ми е тая, защото аз не пия от нея. Всъщност, производството, прибирането, миенето, транспортирането на тези стъклени бутилки по-еко ли е от рециклирането напластмасовите такива?
ОтговорИзтриванеЗа стъклената бутилка имах предвид една специфична група потребители, които този вид опаковка ги кара да намират продукта по-привлекателен. Нищо, че не се пие от бутилката и става въпрос за вода все пак, това влияе върху възприятието на марката.
ОтговорИзтриванеДа, има една такава категория хора дето и на кристалите Сваровски им викат диаманти :)
ОтговорИзтриванеШегувам се, разбира се, че си има таргет група тази стъклена букилка и си работи.