15.12.2009 г.

Релакс, лято, море с Corona Extra

Както Кока-Кола са наложили в съзнанието на потребителя силна асоциация на марката с Новогодишните празници, така и Corona Extra са обвързали силно своята марка с лятото и морето, и приятните преживявания които се случват там. Докато при Кока-Кола стратегията за обвързване на марката с коледните празници е затвърждаване на продажбите в този иначе по-слаб период от годината за газираните напитки, поради студеното време, и по този начин изглаждането на сезонността в оборота на компанията, при Corona Extra на фокус е взимането на максималното от лятото. Не трябва да се забравя и че в родината на Корона Мексико няма зима и това обяснява нещата. Концентрирайки вниманието си на лятото, се забелязва отличителния начин по който тази бира се сервира на повечето места, а именно с лайм в отвора на бутилката. Не ви ли навява това някакви мисли за нещо от рода на "бирен коктейл"? Както ще видите по-нататък в клипчето с рекламите точно такава идея се прокрадва там. Самата бутилка също се различава от останалите, тя е безцветна съответно виждате бирата през нея в оригиналния си жълт цвят, който е единия от цветовете на марката. Стигаме до логото, то е с оригинален шрифт как и дизайна на бутилката (тази от 330 мл). Съществува и по-малка такава от 190 мл, ще кажете, че е много малка но това все пак е премиум бира. Дизайнът на тази от 330 мл някак си по-свой начин коктейлно летен и абсолютно подходящ за плажа. Характерът на марката е екзотичен, парти, весел, всичко свързано с емоциите през лятото. След всичко казано до тук мотото "Там където бихте искали да бъдете" си е съвсем на място, в случая се има предвид нещо от рода на екзотичен остров, осигурява вашите най-желани летни моменти. За целта съм сложил едно видео с компилация от няколко избрани реклами.

Въобще премиум и хедонистичния момент са показани по забавен начин. Висок клас марка се промотира с по-луксозна почивка съвсем нормално. Бирата спонсорира някои събития на Ibiza, за пример най-добър непрофесионален dj, и е промотирана там успешно. Връзката е скъпа парти бира със скъп парти остров. Промоцията на марката е съобразена не само с обхвата и, но и с харатера и ползите които носи на потребителя. Не бива да се съпоставят с Туборг които също пускат летни разновидности, защото бирите са в различни ценови сегменти. Corona Extra e пример за добро позициониране което дава сериозни резултати в продажбите, най-малкото това е внасяна бира номер 1 в САЩ. Ето и нещо забавно за финал.
Share

2 коментара:

  1. Да, представеният случай е показателен за развитието на мексиканската марка и успешното й присъствие на щатския пазар вече доста години.
    Да се надяваме, че името Corona Extra няма да подтикне маркетолозите във фирмата да разширят продуктовата линия чрез подтърговски марки и наименования от типа Corona Light и пр. За сега, с подобна добра творческа дейност в рекламата, бъдещето изглежда доста обнадеждаващо :)

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен15 март, 2013

    Vеry good write-uρ. I absolutely love thiѕ webѕite.

    Continue the good woгk!

    My wеb pagе ... at&t unlock iphone

    ОтговорИзтриване