Има случаи когато на хората им прави най-силно впечатление музикалното оформление на дадена реклама, а не самата реклама. Най-често използвания въпрос в тези случаи е: "Кажи ми как се казваше песента от рекламата на..." и песента става известна като "тази от рекламата на еди какво си" или рекламата се разпознава като "тази с песента на еди кой си". Добра комбинация е когато визуалното запомняне е допълнено по перфектен начин от звуковото и по този начин се постига отличен завършек на рекламния клип.
Като отличен пример за това мога да дам парчето на Leftfield "Afro-left", от въртяната преди може би повече от десет години реклама на Загорка. Благодарение на тази реклама песента достига огромна популярност у нас и беше поръчвана на dj-ите като парчето на Загорка. Друг интересен факт е, че Leftfield пускат тази песен две-три години преди това, но тогава в България никой не я забелязва, а рекламата след това я прави изключително популярна. Самата мелодия отлично пасва на рекламната концепция. Тя е клубна, динамична и точно в "десятката" за видео което показва млади хора, забавляващи се в нощен клуб с лъскава атмосфера, добре издържан лайфстайл имидж и мото "емоцията на нощта". Още един плюс е, че по-нестандартната, некомерсиална мелодия допринася за възприемането на марката като по-луксозна. Трябва да се отбележи и сполучливото напасване на видеото и мелодията, постигната е синхронизация между наливането на бирата в чаша и звук от песента който лесно се асоциира с това действие. Без съмнение, тази реклама увеличи стойността на марката "Загорка" и я затвърди като премиум бранд.
Conjure Оne-"Tears from moon" от рекламата на минерална вода Банкя е другия пример на който съм се спрял, със силно роля на песента, която стана популярна именно след на клипа.
Песента носи нещо мистичнo и емоционален заряд, който удачно се връзва с мотото "извор на живот". Едновременно с това мелодията е и релаксираща подчертаваща ключовите думи от видеото живот, хармония, пълнота, и красота. По отнощение на аудио-видео синхронизацията припева започва с превръщането на самолета в стотици гълъби и отлитането им, което е основния емоционален момент и заедно с трансформирането на слушалките на момичето в огромни миди символизира природата и живота.
В заключение, добрият "саунд" на рекламата е голям плюс, защото изследванията на телевизионните реклами показват, че повечето хора не обръщат внимание на рекламите, а правят нещо друго докато вървят те, но посланията им се запаметяват от слуха в следствие на многократното повтаряне. Слуховото възприятие играе значителна роля за превземането на потребителя в днешната прекалено щедра откъм реклами телевизия. Едно добро музикално оформление може да изиграе ключова роля в запомнянето на рекламата. Чудесна комбинация е когато и видеото и "саундтракът" на рекламата са на високо ниво, тогава ефекта е двоен и визуалното запомняне е допълнено по перфектен начин от звуковото. Една изпипана по тези критерии реклама със сигурност спомага за увеличаване стойността на марката, което оправдава повечето похарчени пари за рекламен бюджет.
Като отличен пример за това мога да дам парчето на Leftfield "Afro-left", от въртяната преди може би повече от десет години реклама на Загорка. Благодарение на тази реклама песента достига огромна популярност у нас и беше поръчвана на dj-ите като парчето на Загорка. Друг интересен факт е, че Leftfield пускат тази песен две-три години преди това, но тогава в България никой не я забелязва, а рекламата след това я прави изключително популярна. Самата мелодия отлично пасва на рекламната концепция. Тя е клубна, динамична и точно в "десятката" за видео което показва млади хора, забавляващи се в нощен клуб с лъскава атмосфера, добре издържан лайфстайл имидж и мото "емоцията на нощта". Още един плюс е, че по-нестандартната, некомерсиална мелодия допринася за възприемането на марката като по-луксозна. Трябва да се отбележи и сполучливото напасване на видеото и мелодията, постигната е синхронизация между наливането на бирата в чаша и звук от песента който лесно се асоциира с това действие. Без съмнение, тази реклама увеличи стойността на марката "Загорка" и я затвърди като премиум бранд.
Conjure Оne-"Tears from moon" от рекламата на минерална вода Банкя е другия пример на който съм се спрял, със силно роля на песента, която стана популярна именно след на клипа.
Песента носи нещо мистичнo и емоционален заряд, който удачно се връзва с мотото "извор на живот". Едновременно с това мелодията е и релаксираща подчертаваща ключовите думи от видеото живот, хармония, пълнота, и красота. По отнощение на аудио-видео синхронизацията припева започва с превръщането на самолета в стотици гълъби и отлитането им, което е основния емоционален момент и заедно с трансформирането на слушалките на момичето в огромни миди символизира природата и живота.
В заключение, добрият "саунд" на рекламата е голям плюс, защото изследванията на телевизионните реклами показват, че повечето хора не обръщат внимание на рекламите, а правят нещо друго докато вървят те, но посланията им се запаметяват от слуха в следствие на многократното повтаряне. Слуховото възприятие играе значителна роля за превземането на потребителя в днешната прекалено щедра откъм реклами телевизия. Едно добро музикално оформление може да изиграе ключова роля в запомнянето на рекламата. Чудесна комбинация е когато и видеото и "саундтракът" на рекламата са на високо ниво, тогава ефекта е двоен и визуалното запомняне е допълнено по перфектен начин от звуковото. Една изпипана по тези критерии реклама със сигурност спомага за увеличаване стойността на марката, което оправдава повечето похарчени пари за рекламен бюджет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар