14.11.2009 г.

Beer Pong - Carlsberg

Ще започна с кратко представяне на правилата на играта Beer Pong. Участниците хвърлят топче за пинг-понг през маса с цел да уцелят чаша с бира в другия край. Обикновено се играе от два отбора по двама човека и чашите са няколко обикновено наредени под формата на триъгълник, няма официални правила. Печели този който пръв успее да елиминира противниковите чаши. Carlsberg използват играта за реклама.




Тази реклама дава емоция и преживяване, нещо което е от изключителна важност за маркетинга. Потребителите на Carlsberg получават своето зрелище. Събрани да се забавляват приятели на едно място, практикувайки този нетрадиционен спорт, емоции и празнуване на победата с бира. Какъв по-лесен начин от това за достигане на мъжката аудитория. Таргет групата е съблазнена от приятното забавление.

В случая, оригиналната реклама спомага за увеличаване възприетата стойност на марката и на продукта от потребителите. Рекламата е от тези които не се гледат само един път а още няколко след това, изпраща се на приятели и се разпространява бързо.
Share

3 коментара:

  1. Така, без да смея да твърдя, че разбирам особено от маркетинг ще споделя 2 мои впечатления:
    1. Калин е прав за емоцията, която придава рекламата. Самият сюжет на клипа е добре замислен и оригинален и отличава марката по специфичен начин.
    2. Рекламата не успя да ме привлече, като потребител на продукта. Вероятно не е такава целта на рекламата.

    Всъщност, ако идеята е да се разработи визия, която да затвърди разпознаваемостта на марката, тогава мисля, че е постигнат успех. В действителност, ако това е напомняща за марката реклама, мисля че е можело да се поработи още малко върху акцента на марката. От клипа единствено се виждат само етикетите на бутилките и логото на марката върху чашите. Считам, че това не е достатъчно (поне за мен), за да остане в съзнанието на гледащия. Някак в опита да не е натрапващо изтъкването на марката се е минало в другата крайност, а именно недостатъчното й забелязване, открояване.
    Струва ми се, че трябва да има още една идея повече акцент върху марката, защото така основната част от клипа се възприема, като забавна игра с бира и топчета за тенис на маса. Подчертавам игра с БИРА. Доста по-запомняща се е самата игра, отколкото марката на самата бира. Със същия усепх според мен, приложена тази стратегия, но със сок, вода или която и да е друга марка бира, би имала същия успех. В конкретния случай се възприемат 2 елемента - един по-зрелищен - играта и един съпътстващ - бирата. Може и да се греша, но мисля, че хората биха разпознали рекламата благодарение на играта и по-малко на бирата. Според мен биха асоциирали така: "Каква беше онази реклама с бирата и топчетата, дето едни трябва да оцелят чашите с тях ллл?!?!" Т.е. посланието се възприема като игра на топчета и бира, но не с конкретна марка бира. За това и казах по-горе, че е можело да има малко по-силен акцент върху марката, за да се създаде впечатлението, че не просто бирата и играта създават емоцията, а конкретно Карлсберг и дадената игра :). Струва ми се, че в случая самата игра, самото усещане, емощия се популяризира повече от марката, като се разпраща на приятели и се гледа многократно, както пише Калин.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за пространствения и добре издържан коментар. И двамата не знаем какво точно са целяли в Карлсберг, но според мен от двете версии които споменаваш трябва да е затвърждаване разпознаването на марката и възприемането и от потребителите. Логото присъства също и на две тениски и на хладилника т.е във всяка една сцена го има но в някои не се забелязва на пръв поглед.Нали рекламата ще се гледа много пъти така, че все ще забележи във всичките сцени.Според мен ако рекламата се приложи на сок вода няма да има подобен успех защото самата игра е измислена да се играе с бира и извън България, особено САЩ, е възприето да се играе така. Все пак рекламата е създадена глобално. Други марки бира също биха има ли успех, ако характера на марката го позволява, но Карлсберг са го използвали първи. Можеше масата да е брандирана...Прав си, че играта ще се популяризира, но с това и марката. Както рекламата на Хайнекен за, която съм споменал в по-преден пост (със стаята с обувки и тази с хладилник бира), и там логото се появява накрая, няма го през по-голямата част от клипчето, но стана много популярна като рекламата на Хайнекен. Марката остана в съзнанието на потребителите. Дори самият надпис в youtube като Carlsberg beer pong commercial или Heineken funny commercial и търсенето на рекламите по тази начин спомага за познаваемостта на марката.

    ОтговорИзтриване
  3. На когото му се пробва Beer Pong на живо в София:
    http://BeerPong.bg

    ОтговорИзтриване