14.05.2012 г.

НЕ ВСИЧКО Е ПАРИ, ИМА И САЛФЕТКИ

В предишна публикация ви разказахме интересна история за това как Българо-Американската Кредитна Банка хипнотизира целевата си аудитория с открадната визия.

Днес ще ви разкажем поредната история за нелепа рекламна кампания на банка. Става въпрос за рекламата на Пощенска Банка, в която доларови банкноти са използвани за оригами-фигури на пеперуда и конче. С целевата аудитория са комуникирани "Движението" и "Бързината" на срочните депозити "за тези, които търсят гъвкавост и висока доходност". Кампанията можете да видите тук.
Винаги съм смятал, че парите са сериозно нещо, а банките (които всъщност са магазини за пари) са сериозни институции. Редно ли е обаче да се рекламират депозити по такъв инфантилен начин? Обикновено такива фигурки се правят от хартийки и салфетки, а аз като потенциален клиент оставам с усещането, че вероятно в тази банка скучаят и ще си поиграят с парите ми, които за тях са само хартийки. Множество въпроси изплуват в съзнанието ми. Започвам да се чудя дали да дам парите си на банка, която ще ги смачка и сгъва, правейки ги на кончета и пеперуди? Какво ще стане, ако кончето избяга или пеперудата излети? Щом банката е Пощенска, може би трябваше да има и гълъб от сто долара...Защо са използвани доларови банкноти след като банката се нарича Юробанк? Не е ли по-подходящо при реклама на депозити да бъдат комуникирани сигурността и доверието, отколкото  движението и бързината? Освен това фигурите на пеперуда и конче ще са по-подходящи за реклама на цигари, направени от тютюневи листа - кончето е добър символ за сила, а пеперудата за лекота. Но това не е всичко! Оказва се, че кампанията е претоплена манджа, взаимствана/копирана от оригиналната и успешна кампания на швейцарците от Ruf Lanz Werbeagentur AG за банката Swiss Bank Coop


Дори когато се копира (взаимства, краде), добре е това да се прави със стил, както е в TVC-то Money love на германската финансова къща Bontrust Finance

Хареса ли ви? И на мен! Само дето в България такива реклами не се правят. Защо? Защото комуникацията с потребителите на банкови услуги е сложно нещо, което изисква внимателен пазарен анализ и обмислен творчески подход. За съжаление българските банкови реклами твърде често подхождат несериозно, в тях прозира непознаване на таргет групите и липса на разбиране за начина, по който се взимат решения свързани с паричните услуги, може би понякога формално се усвояват бюджети и трябва да има някаква кампания, която да оправдае разходи. Кампанията на Пощенска Банка е само пример за това как рекламите от тип "претоплена манджа" могат да имат обратен ефект, да будят насмешка, да подразнят и "да похарчат" доверието на клиентите. Затова препоръчвам на маркетинг отделите на банките няколко въпроси за проверка:
  • Защо ще ни се доверят клиентите? 
  • Кое ни прави по-различни от другите банки? 
  • Как ще накараме потребителя да посети клон на нашата банка и да попита за депозит/кредит?
Автор: Евгени Митев

Вижте най-свежите рекламни кампании събрани и представени на едно място:

http://www.facebook.com/groups/reklamite/ 
Share

6 коментара:

  1. Анонимен14 май, 2012

    На мен лично рекламата на Bontrust Finance ми изглежда далеч по-инфантилна и несериозна. Това, че от Пощенска банка комуникират движението и бързината е продиктувано от факта, че са решили да акцентират върху характеристиките, които отличават съответния продукт. Сигурността и доверието биха били по-подходящи за реклама на безсрочен депозит например.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен14 май, 2012

      Вярно е, че парите не са детска работа, за да ни ги рекламират по този начин, а рекламата на Bontrust Finance не бих казала, че е инфантилна, а доста оригинална, допада ми идеята, че банкнотите се обичат и размножават!:)

      Изтриване
    2. Анонимен14 май, 2012

      Като идея съм съгласен, че е оригинална, но като реализация не ми допада. Освен това не виждам какво детско има в оригамите, това си е вид изкуство.

      Изтриване
    3. Евгени14 май, 2012

      Оригинално е нещо, което не е правено досега, а в случая Пощенска Банка и рекламната агенция са претупали нещата, черпейки вдъхновение оттук:

      http://thedesigninspiration.com/articles/won-park-the-master-of-origami-paper-folding/

      Освен това, как се комуникира бързина и движение с фигурки от хартия? Въобще не е помислено от гледната точка на потребителя, това е!

      Изтриване
  2. Миналата седмица, по Дискавъри, в предаването Истински измамници, показаха как докато прави оригами с банкнота на клиента, един "уличен артист" всъщност му я подменя с неистинска... :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен15 март, 2013

    Hello there! I know thiѕ іs kinԁa оff tοpіc but I
    was wonԁering which blog plаtform aгe
    you using for this sitе? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had рroblems ωith haсkers аnd I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

    my website - iphone repair chadstone

    ОтговорИзтриване