Отново като гост-блогър се изявява Евгени Митев.
Представете си, че сте банка и искате да рекламирате кредити насочени към малкия и среден бизнес. Как ще подходите, за да събудите духа на предприемчивостта в целевата аудитория? Каква история ще разкажете? Какви кадри ще покажете? Какво послание ще изкажете? Нека видим как са се справили пет банки представени на българския кредитен пазар - Булбанк, ПИБ, ДСК, Пиреос и Прокредит.
Рекламата на Булбанк акцентира върху "Истинските герои", които "си знаят своето" и са самостоятелни и постоянни в решенията си. Добре разказана и показана история, кадри с брашнени ръце месещи хляб, сякаш месят своето бъдеще ("Истинските герои сами изработват мечтите си"). Добро впечатление прави умереният и мъдър слоган "Животът е низ от върхове и падове. Ние сме до вас и при двете". Интересен подход е, че банката се хвали със своя клиент, а не обратното. Ето и самата реклама:
При рекламата на Първа Инвестиционна Банка отново имаме кадри с месене и печене на хлябове, които бързо се редуват и придават краткост и динамика на разказаната история, лишавайки я от специални художествени внушения. За разлика от Булбанк е подходено с класическия тип "Клиентите за нас" - кредитополучателят лично демонстрира увереността от успеха си и хвали банката "Със стабилна банка бизнесът върви по-гладко", съчетано с кадри от гладко вървяща поточна линия:
Отличителна в рекламите на бизнес кредити е тази на Банка ДСК:
Разказът находчиво започва с отрицание на национален предразсъдък - "Не е вярно, че българите чакат цял живот да им се случи нещо хубаво", а продължението разказва и показва защо това е така. Действащите лица не стоят да чакат и са представители на целевата аудитория - земеделци, хлебари, винари, дърводелци - "хора, които са взели бъдещето си в свои ръце". И те като хлебарите на Булбанк работят до късно. Те са хора, които "не говорят, а действат", имат план и вярват в себе си. Тук идва моментът за внушението "вие имате план, а ние имаме средства", поставя се акцент върху доверието "Вярваме в хора, които вярват в себе си" и "60 години доверието е взаимно". Кадрите са перфектно заснети, монтирани и озвучени, създадено е усещане за утро, за започващ ден, за нещо ново.
Историята, която разказват от Банка Пиреос представлява поредица от звуци и кадри от деловото ежедневие:
Импресията е съставена от образи на офисни предмети, поточни линии, комбайни жънещи пшеница и възобновяеми енергийни източници, които биват обяснени от посланието "Превръщаме вашият бизнес в мелодия на успеха". Не знам защо, но докато гледах рекламата се сетих за ръченицата от симфоничната сюита на Петко Стайнов "Тракийски танци", с която едно време започваше предаването "Бразди":
Рекламата на ПроКредит Банк започва с въвеждащ кадър на младия екип на банката строен като своеобразна малка армия. По-нататък се утвърждава, че банката се е посветила на малкия и среден бизнес, което е визуализирано като посещение на банкови чиновници в кухня на ресторант, моден магазин, кравеферма и добре известната на всички земеделска нива. Младите банкери скъсяват дистанцията между тях и целевата си аудитория като сервират, мият чинии, хранят теленце, косят и товарят сено и сипват нафта в трактор, но с уговорката, че "всеки трябва да прави това, в което е най-добър". Разказът завършва с послание, от което има още какво да се желае - "Необикновени неща за обикновени хора".
Избрахте ли си кредит? Кое е различното при всяка банка?
И така, бихме могли да обобщим:
- Уникредит се гордее с клиентите си
- Клиентите на ПИБ се гордеят с банката си
- ДСК дават кредит на доверие на клиентите си
- Пиреос превръщат бизнеса в хармонична мелодия
- ПроКредит скъсява дистанцията между необикновеното и обикновеното
Какъв е изводът?
Малкият и среден бизнес в България заслужават Голямо уважение. Уважение не само от българските банки, но и от правителството, но това е друга тема. Един приятел ми сподели: "Позитивна реклама на банкови кредити ми звучи като позитивна реклама на хероин - закачиш ли се, трудно се измъкваш". И накрая нека завършим с една улична мъдрост: Some people are so poor, all they have is money (Някои хора са толкова бедни, че всичко което имат са парите)
Що се отнася до моята гледна точка/авторът на блога/, най-въздействаща е рекламата на ДСК, най-вече заради репликата "хора които искат да работят за себе си, а не за заплата". Това е ярко идентифициране на таргета, като същевременно се изтъква и подчертава неговата значимост. Този цитат, е и един вид своебразен "call to action".
Hi there, You've done an incredible job. I'll
ОтговорИзтриванеdefinitely digg іt and pегѕonallу ѕuggеѕt to my friеnds.
I'm confident they'll be benefіted fгom thiѕ wеb ѕіtе.
Here іs my web ѕіtе; kredyt pod zastaw domu rodzicEredyt pod zastaw domu w stanie surowym
Lettered what to look at marriage counseling can avail you but much times I wasn't... The hubby whole kit and boodle entire metre and the it power effect in minus outcomes that would not serve in your relationship recuperation.
ОтговорИзтриванеAlso visit my web site - marriage counseling jacksonville fl
Αω, this ωas аn extгemеly niсе pοst.
ОтговорИзтриванеFіnding the time anԁ аctual effort
to geneгаte a very good аrtісle… but whаt can I ѕay… I hеѕitatе a lot аnd dοn't manage to get anything done.
Also visit my web blog - unlock apple iphone
"хора които искат да работят за себе си, а не за заплата"
ОтговорИзтриванеМен пък това ме обижда. Наскоро пак се натъкнах на тази реклама, и ми беше чудно дали и някой друг не го приема за обидно. Казват ти в очите "от тебе нищо не става, бъди си роб на работодателите!". Как иначе да го приема? Имаше и друг начин да го кажат, без да изкарват работниците балами. Самоинициативата е хубаво нещо, но това че някой не си създава сам бизнес не значи, че е идиот, понеже "работи за заплата".