25.02.2010 г.

Heineken, силната марка бира

Коя марка изниква първа в съзнанието ви когато става въпрос за премиум бира? Вероятно при повечето хора това е Heineken. Много силна марка изграждана дълги години както се казва. Какво я прави силна и върху какво е построена концепцията и стратегията и, за да се получи такова силно изпълнение. Ако разгледаме една матрица на позициониране от гледна точка на поведение (виж схемата), където елементите са екстровертен-интровертен и индивидуалист-принадлежащ към групата, марката Хайнекен ще е в квадрата, където се пресичат екстровертен с индивидуалист. Един вид марката спомага за изпъкването на своите потребители, тези които искат да покажат стил да бъдат забелязани, да бъде подчертана тяхната индивидуалност. Представената схема е в най-опростен вид и по-подробна такава може да представи допълнителни нюанси. Едно от най-важните събития на които се рекламира марка е шампионската лига по футбол и тази година от компанията бяха организирали гледане на финала на големи видео стени. Защо някои хора искат да консумират непременно Хайнекен, когато започне мача на сезона, който те са чакали няколко месеца? Емоционалното обвързване е , че класна марка бира по-добре се вписва при гледането на големите мачове от шампионската лига. Според сайта, който е изцяло дизайнерски издържан и с отличителен шрифт, бирата е enjoyed around the world since 1873. Както вече споменах тук, бъдейки глобална марка се рекламира с глобални събития. Преминаваме към бутилката, може би най-известната 330 мл бирена бутилка, да речем нещо като тази на Кока-Кола при безалкохолните. Зеленият цвят е превърнат изцяло в корпоративен и присъства навсякъде. Уместно е да споменем и многото разновидности които се пускат като футболни кенчета, домашни кегове, които в комбинация с машинките (beertender) създават един истински домашен Heineken experience, та дори някои хора може да са се замислили върху идеята да си превърнат хола в заведение. Опаковката е ключов момент при тази бира и създава специфична връзка с потребителя. Освен beertender има и draughtkeg, отличаващ се с добрия си дизайн, т.е опаковки които правят бирата удобна за употреба при всякакви ситуации, дори и свързани с обстановката и настроенията на хората (във Франция алуминиевата опаковка е разработена за да може да се танцува с нея в клубовете и да не се разлива). "Светът на Хайнекен" се допълва от музиката и филмите които марката спонсорира. Идеята е, че изграждането свят на футбол, музика, кино се постига по голямо персонализиране за потребителя от марката и по-силна емоция. Ако това е вашият "Lovemark", когато става въпрос за бира, споделете защо.

Подкрепете написаното като гласувате с бутона "свежо"
Share

17.02.2010 г.

Кисело мляко без име

След като на пазара се появиха млека като "Хипноза" и "Култура" и какви ли още не, наименованията за марки кисели млека се поизчерпаха. Затова и някакси неучудващо се появи и кисело мляко "Без име". Ако се разтърсим за нещо положително от това име е, че то поне ще се отличава от другите марки по това, че е безименно. Явно вече наистина не е останало нищо подходящо за да си кръстиш млякото на него, всичко е заето. Въпреки, че аз все още не съм чул някой да се е сетил за имена от рода на Родопско утро, Планински вятър, Медено звънче, Биосила.

Другият проблем при млеката в България е, че опаковката не е направена оригинално и да продава млякото. Някои млека копират пазарните лидери в опаковката си, други просто гледат да е шарена.

Share

8.02.2010 г.

Метрото като рекламна територия

Софийското метро вече изобилства от реклами, но все още не е направено голямо рекламно събитие в него. Като например, преобразяването на цяла станция за един ден за целта на някакво рекламно събитие, което би имало силен ефект.Представете си цялата метростанция брандирана с продукта който ще се промотира и аудиторията до която ще се достигне, ако е избран подходящия час и ден. Може да и се измисли второ име конкретно за събитието и да е свързано с продукта, който ще се рекламира. Сигурно ще има доста хора на които няма да им хареса подобно нещо, но ако се направи за кратко време едва ли би било голям проблем. Все повече се развива рекламата както споменах пооре и наред с видеото и радиото по които текат различни рекламни съобщения няма да е нелогично да се организира някакво BTL събитие като на другите места магазини, молове.
Share