Най-скорошната реклама на Savex търси паралел с култовия за почти всички съвременни жени сериал. Естествено всичко е изписано с главни букви. The Savex and The City звучи и на английски и на български, първата буква "с"/"s" съвпада с оригиналното заглавие. Въпросът е, че тази реклама би повече подхождала на прах като Тема например. Все пак Савекс е в ниския сегмент и видеото и момичетата в него са една идея по-fancy от това което би подхождало на марката. Вярно, че надписа "ърбън" също стои до името, но позиционирането си е позициониране. Малко се несъвместима е тази реклама с граденото дотук от марката. Естествено, че Тема и Градът не би звучало толкова добре и явно на този който му е хрумнала идеята за това име е искал да е приложи задължително, но нали водеща е "макрорамката" на маркетинговата стратегия. Не само персонажите в рекламата, ами и цялостното оформление вкл. музикален фон ми се вижда една ниво по-високо позиционирано. Също като при Тема идеята за по-високо представяне на марката от ценовия сегмент в който се намира, но сериала "The Sex and The City" подхожда на таргет от Тема нагоре. Освен това потребителите с по-ниски доходи са по-песимистично настроени и едно по-upscale представяне може да ги накара да се позамислят. Въпросът е дали на основния таргет тази реклама няма да му се стори по fancy и дали ще му разбърка донякъде възприятието за марката. Едва ли това несъответствие ще доведе до нещо сериозно, но е хубаво когато се открие добра идея да се види дали си кореспондира с всичко, което е свързано с марката.
Теория за целевата ориентация
Преди 1 ден
Доводите ти са абсолютно ма място и интересни за четене.
ОтговорИзтриванеОказа се, че съм гледала рекламата без изобщо да запомня марката на праха. Замислих се защо е така. Вероятно защото няма как прах за пране да ухае като скъп парфюм; парфюмираните неща ги асоциирам с вредност, алергии и евтино.
Очевидно подсъзнателно не съм повярвала на посланието (както казва Остап Бендер "прекалено много шик") и съм го запратила в ниския сегмент, където реално си е марката.
По този повод се сещам за рекламата на сладолед Фамилия "Винаги има място за Фамилия" или нещо такова: в смисъл винаги имаш пари за този сладолед. Което си е абсолютно реално и в целта. Друг е въпросът, че сладоледът не става. Но обещанието е спазено, нали?
Така е. Радвам се когато коментарите допълват написаното в постинга.
ОтговорИзтриванеМен много ме дразнят рекламни асоциации със Секса и града. Къде е Ню Йорк, скъпите дрехи, партита и т.н. и къде е прахът за пране на леля ти Пенка. Смешно е.
ОтговорИзтриванеРазбирам, че съпругът на манекенката Стела Стойкова работи във Фикосота,обаче защо я набутват във всичките реклами не техни продукти? Досадно е, пък и тя вече не е в първа младост...
ОтговорИзтриванеThongs:
ОтговорИзтриванеРекламите са и прекрасни.
Всичко друго е завист.
Олег Арищиев просто е уникално безочлив - не стига, че във всички реклами на Фикосота набутва жена си Стела Стойкова, ами в тая е вкарал и балдъзата си! Двете сестри Стойкови гримасничат и се пулят по влудяващ начин,напомняйки на "отчаяната съпруга" Вихра! Пълна липса на професионализъм!
ОтговорИзтриване