28.01.2010 г.

Prima 4 kids

Поредна много добра реклама от Мтел този път за Prima Kids. Наистина много добра и добре направен продукт. Общо взето, таргета е "взривен". Сигурно на много деца вече телефона им звъни с тази песен , като доказателство многото преглеждания на видеото във vbox за доста кратко време. Главните герои са класика спортиста, зубъра, блондинката (въпреки, че някои ще кажат, че са твърде шаблонни тези стереотипи като от американски филм)...с подходящите римувани "реплики", готина мелодия, напомняща за саунда на Timbaland, повече от свеж текст на песента. И къде без четворката от чат азбуката. Атакуван е и родителя разговорите родител-дете са безплатни, държи в час детето, а на него преференциални разговори с приятели. Ето такива реклами наистина продават и заслужават внимание и колкото повече ги виждаме у нас толкова по-добре за развитието на маркетинга и рекламата. Накрая, репликата "чуйте ни" звучи като един групов мирен протест на децата да им се купи въпросната прима "искаме неща които са си наши". Всяка сцена от видеото е на точното място и добре подбрана. Много подвластна е тази таргет група и когато направиш такава реклама ги печелиш безусловно.




Подкрепете написаното с бутона свежо.
Share

27.01.2010 г.

Къде е какаото??


След въпроса „Къде е млякото” би могъл да се зададе и такъв и от сорта на „Къде е какаото”. Не, че ще има особен успех, нищо че какаото и млякото са двете основни съставки на продукта. Защо обаче се изтъква млякото? Млякото е най-полезно от всички съставки на продукта и затова се изтъква като „основна полза за потребителя”. Другият момент е, че когато марката ти е лидер в категорията трябва да се диференцира от конкурентите по най-важната полза, в случая млякото. Затова е предпочетено рекламата да изтъкне и фокусира млякото. Освен то е и положително възприемано от родителите на таргет групата, следователно се залага изцяло на него.

Share

18.01.2010 г.

Марка на фокус: Apple

Безспорно Apple е една от най-силните марки днес и почти винаги е давана за пример, когато става въпрос за силна марка, нейното изграждане и поддържане. Изключителното персонализиране на продуктите, поставянето на „I” пред името на всеки продукт i-pod, i-phone, i-tunes, i-mac е един от малкото маркетингови трикове използван от компанията. И не само продукти i-store, i-corner. Това което купуваш е специално направено за теб с изпъкващ дизайн, и ясно диференциране от конкурентите. Именно тази силна диференциация прави продукта уникален и кара хората, особено тези които държат на собствения си стил, да стават лоялни клиенти на марката. Лоялните клиенти купуват почти всичко ново което се пуска от марката, защото са си изградили доверие за нея и знаят, че няма да ги подведе, че новия продукт ще е качествен и няма да е под очакванията им. В САЩ клиентската база която е силно отдадена на марката е доста голяма. Apple е и едната от марките, която е давана за пример при упражняване на “brand consistency”. Всяка инициатива, продукт и дейност на компанията следва насоката, да бъде с иновативен дизайн, много добро качество. Дизайът е толкова силно изразен и последователно прилаган навсякъде, човек без дори да види логото поставено на сайт, продукт или брошура на Apple може да каже, че принадлежи на марката. Естетическият дизайн, отличителните рекламни кампании допринасят за добрата репутация на компанията и това тя да е най-уважавана компания за 2008 и 2009. Логото не се нуждае от коментар, присъства навсякъде на изчистен фон за да се откроява, даже напоследък се заговори за кутиите на които присъства само то и при отварянето им клиента получава т.нар “Apple experience”. Иновациите. Когато си лидер на на пазара трябва да си иновативен за да си задържиш лидерската позиция, досега го правят усешно...Да се върнем отново на високия ценови сегмент където за по-високата цена компанията освен доброто качество преглага и емоции, преживяване, отличаване на таргет групата си, която цени това. Както казваше един приятел Mac с различна операционна система от Mac OS обезмисля използването му.
Share

12.01.2010 г.

Защо сме подвластни на рекламите?

Задавали ли сте си въпроса защо някоя реклама силно ви подтиква да си купите рекламирания продукт. Защо понякога нямате търпение да си купите нещо ново? Един от използваните похвати е, че дадения продукт ви прави по-специални, вие го заслужавате, грижи се за вас, дава ви най-доброто, отличава ви от околните. С други думи спомага са вашето себеизразяване, което е и ролята на марките. Ако се рекламира храна посланието е, че консумирайки най-добрата храна подобрявате здравето си, козметиката изтъква, че заслужавате най-доброто за външния си вид за да изглеждате перфектно, дрехите ви правят неотразими. Става въпрос за гъделичкането на самочувствието на потребителя, продукта го глези, създава му удоволствие, приближава го до мечтите му. Другият момент е да се създаде такава нужда на потребителите, че продукта да им е силно необходим и да не могат без него. Обучението се осъществява постепенно с различна комуникация и поетапно развиване на продуктовата линия. Обяснява се, че ако използвате еди какво си в опреден период от време ще има положителни резултати, след това се да добавя друг продукт от същата серия. И когато марката стане много силна в съзнанието на потребителя той с лекота пробва нови разновидности, продукти с това име. Пример за успешно продуктово развитие и обучение на потребителите може да намерите тук. Трябва да се отбележи и момента когато начина по който се рекламира марката съвпада с начина по който даден човек се себеизразява. Пример даден човек обича да кара кола подчертава индивидуалността му, Порше има такъв дизайн, правят реклама която комуникира точно това и резултата е налице. И накрая искам да спомена, пръвръщането на определен продукт в "хит на сезона" и желанието на почти всички да поискат да си го купят.


Share